077-4405268

עניין של זמן – מהו הזמן הכי מתאים לשלוח דיוור?

Timing Is Everything אבל כשזה מגיע לשליחת דיוור אלקטרוני זה באמת כמעט הכל.
אחרי שהשקעתם זמן יקר בעיצוב, כתיבה, גיבוש רשימות תפוצה ובדיקות הקמפיין השיווקי שלכם, לא תרצו שהוא יפספס לידים או קונים פוטנציאליים רק כי לא שלחתם אותו בזמן הכי נכון ומתאים, נכון?
אז מה הזמן הטוב ביותר לשלוח מיילים?
מתי כדאי לשלוח דיוור?
יש הרבה תשובות ואפשר להתווכח על רובן. מדובר בשילוב של התחום בו עוסקת החברה, אופי הלקוחות (מגיל ועד לסטטוס כלכלי), התקופה בה ההודעה נשלחת וכו'.
יחד עם זאת, יש לנו גם בשורות טובות: מסתבר שבכל זאת קיימת ‘נוסחה’ שהוכיחה את עצמה כיעילה קצת יותר לעומת האלטרנטיבות. 

אז מה היום הכי טוב לשליחת מייל לרשימת תפוצה?

היום הכי טוב לשליחת מייל לרשימת תפוצה תלוי לגמרי במוצר שאתם משווקים ובקהל היעד. רצוי שתבצעו בדיקות עם המוצר ועם הקהל שלכם, רק ככה אפשר לדעת בוודאות מה היום הנכון עבורכם.

עם זאת, רוב האוכלוסייה בודקת דואר אלקטרוני בשעות העבודה. בימי ראשון, לאחר סוף שבוע בבית, תיבת הדואר הנכנס מתמלאת והדבר הראשון שעושים כשמגיעים למשרד, הוא למחוק דואר מיותר. ככה, כל מה שנראה כמו פרסומת או חומר שיווקי, נזרק לפח האשפה. או במילים אחרות: אם מחפשים את הזמן הטוב ביותר לשלוח מיילים, אפשר לוותר על יום ראשון.

אז מתי כן לשלוח את המייל שלכם לרשימת התפוצה? חברות דיוור למיניהן ערכו סקרים באינטרנט והעלו תוצאות דומות: הימים הטובים ביותר לשליחת ניוזלטר, עם אחוזי פתיחות טובים מאד, הם שלישי, רביעי וחמישי, רצוי בשעות אחר הצהריים
(אם כי, כפי שציינו בהתחלה, בהחלט אפשר להתווכח לגבי השעות. יש חברות וענפים רבים שאצלם השעות המוצלחות ביותר לשליחת ניוזלטר הן שעות הבוקר המוקדמות).

מהן השעות האידיאליות לשליחת הניוזלטר שלכם?

אז מה לגבי השעות? 

אז מבחינת שעות שליחת הניוזלטר, רצוי להימנע משעות הבוקר המאוחרות, בסביבות 09:00-10:00. מסתבר שאחוזי פתיחות הדיוור בשעות האלה נמוכים. כמו בימי ראשון, גם בשעות הבוקר המאוחרות הדיוורים עלולים להיות פחות אפקטיביים.

שוב, עליכם לבצע את הבדיקות בעצמכם, אך מסקרים שונים עולה כי הזמן הכי טוב לשליחת מייל לרשימת תפוצה הוא בשעת ארוחת הצהריים, זמן בו אנשים לוקחים רגע לנשום, להירגע ולבדוק יותר בנחת את תיבת הדואר שלהם.

לסיכום: תמיד חשבו על הנמענים שלכם ועל הזמן שלהם..

תלמדו את הקהל שלכם. מה הנמענים שלכם עושים? באילו שעות הם עובדים ומתי הם נחים? התאימו את שעת שליחת הניוזלטר למוצר שלכם. חשבו מהו הזמן הטוב ביותר בו הצרכן שלכם יבצע רכישה. ואז תדעו מתי הכי כדאי לשלוח את הדיוור.

כמובן שלכל שאלה כזו יש כמה תשובות אפשריות, ולכן מומלץ להשתמש באופציה "שליחה חוזרת לנמענים שלא פתחו את הדיוור" – ולשנות בשליחה החוזרת את השעה והיום ולהתאימה לנמענים שטרם פתחו.
ע"י כך תוכלו ללמוד יותר את הנמענים שלכם ולהסיק את המסקנות עבור הדיוורים הבאים.