077-4405268

כיצד הופכים הודעת SMS לאטרקטיבית ומושכת לקריאה?

SMS הוא אחד מכלי השיווק החזקים ביותר העומדים לרשות בית עסק. אבל כדי שהשיווק יהיה יעיל צריכים שהודעת ה-SMS תהיה אטרקטיבית ומושכת כדי לעניין את הלקוחות והנמענים שלנו.
כדי לבצע קמפיין SMS מוצלח, חשוב קודם כל להכיר את כללי היסוד החשובים בתחום הדיוור:

  1. פרסונליזציה 
    הוספת שם הנמען בהודעת ה-SMS הופכת את ההודעה להרבה יותר אישית לנמען ויותר נעימה לקבלה.

לכן פרסונליזציה מגדילה משמעותית את אחוזי התגובה של הנמען. במערכת SLNG ניתן בקלות ליצור הודעות SMS בצורה אוטומטית עם שם האדם.

  1. שימוש נכון בזיהוי השולח 
    מומלץ לשים את מספר הטלפון של בית העסק בזיהוי השולח בהודעת SMS כדי לאפשר ללקוח שלכם להתקשר אליכם חזרה בלחיצת כפתור בודדת. תתפלאו כמה לקוחות רוצים להתקשר לשאול/לברר/ולממש לגבי תוכן ה- SMS ששלחתם להם. זה נשמע טריוויאלי אבל אנחנו נתקלים כל הזמן בלקוחות שלא עושים זאת.

בזיהוי השולח אפשר לשים במקום מספר טלפון גם אותיות (באנגלית עד 11 תווים) של בית העסק אבל החיסרון הוא שבמקרה כזה לא ניתן לחייג אליכם חזרה.

שימו לב, מספר הטלפון שלכם אינו גוזל תווים מתוכן ההודעות ה- SMS שלכם (זה בנפרד).

מומלץ כמובן לשים מאחורי הקו אדם שידע לתת מענה לפונים, שיהיה מודע לקמפיין ויוכל לספק אינפורמציה נלווית או להפנות לגורם הרלוונטי.

  1. תזמון נכון של ההודעה
    מועד שליחת קמפיין SMS, הוא מאד מהותי באחוז ההיענות של הצרכנים.

בדרך כלל עבור קמעונאים שעות השליחה הטובות ביותר הן בין 16:00-17:00 וזאת כיוון שזו השעה שצרכנים בסיום עבודה והם יותר פנויים לקבלת הודעות שיווקיות. לעיתים שעות השליחה הטובות הן דוקא בשעות הבוקר המוקדמות, לפני שנכנסים לשגרת היום העמוסה.

אנו ממליצים מאד לבדוק מספר מועדי שליחה שונים ולמדוד את הענות הצרכנים בהתאם כדי לראות מה נכון לעסק שלכם.

  1. הנעה לפעולה 
    תוכן הודעת ה- SMS חייב להיות קצר וקולע .

תוכן ההודעה צריך לכלול הנעה ברורה לפעולה. תמיד לפני ניסוח ה- SMS אתם צריכים לחשוב מה מטרת ההודעה ומה תרצו שהנמען יבצע בעקבות ה-SMS.

לדוגמא: אם אתם רוצים שבעקבות ההודעה שלכם לקוח ירים אליכם טלפון ויזמין מוצר תכלילו את המלים "צלצל עכשיו" בסיום ההודעה.

אם אתם רוצים שלקוח יבוא לכנס מסוים, תכלילו את המילים, "מצפים לראותך מחר בכנס.”

  1. הימנעו מספאם
    כיוון ש- SMS הוא כלי שיווקי מעולה ועסקים רואים תוצאות טובות מאד לקמפיין שלהם, לפעמים עסקים מתפתים לשלוח הודעות בתדירות גבוהה מדי שגורמת ללקוחות שלהם להתרגז.

המערכת מספקת לכם יכולת מובנית להתמודד עם הנושא, והיא אפשרות מובנית להסרה מרשימת התפוצה על ידי הקלקה על לינק או שליחת SMS חוזר למספר וירטואלי.

  1. קיצור כתובות URL 
    לפעמים אתם תצטרכו לשלוח ללקוח כתובת של אתר/דף אינטרנט ב- SMS, כתובת אינטרנטית יכולה להיות ארוכה מאד ולגזול לכם הרבה תווים מההודעה.

הפתרון הוא מנגנון קיצור כתובות. במערכת SLNG ניתן לקצר את הכתובת המקורית לכתובת קצרה יותר.

  1. הגהה לפני שליחה
    מאד מומלץ לשלוח את הודעת ה- SMS לטלפון שלכם לפני שאתם שולחים אותה לרשימת התפוצה שלכם. במערכת שלנו, ישנה יכולת מובנית כזו של “שליחת ניסיון”.

זה יאפשר לכם לבצע הגהה לפני השליחה, למצוא שגיאות כתיב שלא שמתם לב אליהן ,שגיאות ניסוח ותחביר, כתובות אינטרנט תקינות וכו’.

לסיכום – אם תשימו לב לכל הכללים הנ"ל – אין ספק שתצליחו לייצר הודעת SMS אטרקטיבית, מושכת ומעניינת שתגרום לנמענים שלכם לפתוח, להתעניין ולקרוא את ההודעה – וזה השיווק הישיר!